PastLifeDesign

PastLifeDesign

tisdag 8 september 2015

Gentlemanna djur







Mr Fox

Själva räven är gjord med gipsform, jag skulle ha kunnat skulpterat den själv med men har inte testat att gjuta så mycket så tänkte det kunde vara kul att testa. Sedan går det så fort att gjuta, så mer tid för att måla och pyssla med mer. Jag har gjort hatten i keramiplast, en lufttorkande papperslera med keramiska egenskaper, och monokeln  är gjord med en bit kedja, mässingstråd som jag har format rund därefter har jag använt Liquid Fimo för att fylla upp den och ge illusionen av glas och bakade den i ugnen i ca 20 min. Jag använde akrylfärger i koppar, guld, svart och vitt.






Mr Frog

Samma här, använde en gipsform för att få ut formen till grodan. Samma utförande med hatt och monokeln. På ryggen använde jag små halvrunda pärlor med lim på baksidan. Limmade dem med kontaktlim så de verkligen skulle sitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar