PastLifeDesign

PastLifeDesign

tisdag 24 september 2013

Framtida projekt och annat



Sara

Framtida projekt:

Just nu är jag mycket inne för det sena viktorianska modet á la 1870. Så det ska nog göras några mer plagg i det stuket. Sedan har jag köpt mönster för korsett, klänning, krinolin och chemise från 1700-talet. Så det det ska bli en utmaning att sätta tänderna i.

Vill lära mig att:

Göra korsetter ifrån grunden. Har för tillfället bara några stycken som jag har köpt färdiga off the rack, passformen blir inte alltid den bästa på mig då. Har köpt några böcker men har ännu inte satt igång och köpt något material. Kanske är något att göra senare i höst.

Hade varit kul att gå någon kurs och lära sig göra hattar ifrån grunden.


Bli bättre på att göra egna mönster- billigare och mer kreativt.

På bilden: Anna till vänster och jag till höger.

Jag har på mig en overbust korsett, vit linne blus med pärlemorknappar, en underkjol/krinolin/bustle i sent 1800-tals utförande. Platt fram, skenor baktill och med volanger. En grön taffeta kjol. Gjort alla plagg själv förutom korsetten. Lånat käpp och höghatt av Anna. 


Anna kommer med en framtida projekt och klädbeskrivning senare. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar